Kapitel

2010/10/10

Willys nästa

Nu har jag suttit en stund här på universitetsbiblioteket (UB) och både pluggat, ätit och gjort en del av ingenting. Eftersom biblioteket ändå stänger snart tänkte jag bege mig till Willys och köpa nödvändiga saker såsom mjölk och smör. Men jag tänkte också se vad dem har för annat roligt för bak och matlagning (är lite sugen på att baka någonting, skapa ^^).

Förresten: inatt när jag cyklade hem kom en bil körandes på cykelvägen och jag tänkte "dem har nog åkt lite fel". Visade sig att det var polisen. Dem stannade och informerade mig om att det är lag på att man ska ha cykelbelysning och att inte ha det innebär en böter på 500 kronor. Dem var också noga med att påpeka att jag har tur att dem är väldigt snälla som låter mig gå för den här gången. Så cykellampa ska jag se om Willys har!

Man vet ju själv hur det är när man går eller cyklar utan ficklampa i mörkret och möter någon annan som gör samma sak. Man tänker ju att reflexer räcker, men om ingen har lampa hjälper det inte ett skvatt! Inte en chans att man lägger märke till varandra förrän man bara är några meter ifrån varande!
      x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar