Kapitel

2010/10/09

Så naivt av mig

Jag känner mig faktiskt riktigt naiv! Jag trodde faktiskt att man under studietiden hade tid att fika i timmar, festa flera gånger i veckan och jobba vid sidan om. Jag trodde studera var något man gjorde några dagar i veckan och att resten var att umgås och jobba. Där överdrev jag nog en aning. Men jag trodde helt ärligt att man först pluggade medan man gick på föreläsningar och inför tentan satte man igång med tenta-plugg. Jag börjar med mitt tenta-plugg i samband med att kursen börjar och när den tentan är gjord är det bara att börja plugga inför nästa tenta! Jag hittade en jobb-annons jag blev sugen på att söka. Men jag är rädd för att jag troligen inte har tid för det om jag vill göra mer än att bara sitta med huvudet i boken och arbete. Studier vet jag är ett heltidsarbete på 40h arbetsvecka och mamma är alltid noggrann med att påminna mig om det. Just nu undrar jag om dem kanske felberäknat arbetstiden som vi måste lägga ner på denna delkursen. För det överskrider kraftigt 40h! Vad sägs om 60h? MINST!! 80h?
Kaffet har kallnat. Ska värma kaffet och fortsätta läsa, markera och anteckna från min fina bok Marketing: An introduction. Ikväll är det overall-sittning som jag så, kl 18:00 börjar det så snart måste jag hoppa in i duschen, göra ordning mig och cykla ner till Campus iförd fina overallen! Om jag hinner tar jag kort på overallen och lägger upp den innan jag skyndar iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar