Kapitel

2010/10/23

Svenska - English

Jag har märkt att till och från är runt hälften av mina tittare/läsare från andra länder än Sverige och Åland (där min syster bor). Så jag tänkte börja översätta det jag skriver till engelska. Det är ju bra träning för mig, övning ger färdighet, och jag vänjer mig vid att skriva på engelska. Idag är det inga problem att prata på engelska, det flyter på, men att skriva är jag inte lika van vid.
-   -   -
I've noticed that on and off half of my viewers/readers are from other countries than Sweden and Åland (where my sister lives). So I thought I might try translating what I write to english. It's good practice for me, practice makes perfect, and I can get used to writing in english. Today I have no problem speaking english, (I'd say) I'm fluent, but writing I'm not that used to.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar