Kapitel

2010/10/24

Sunday

Idag är det Bakluckeloppis på Stortorget här i Växjö mellan 12:00-16:00. Man kanske ska skutta ner och ta en liten titt, skulle kunna vara mysigt! Och en bra pause i dagen.

Nu äntligen tänkte jag boka biljetter hem, eventuellt samåka med bror om han ändå har vägarna förbi. Jag har inte varit hemma sedan jag flyttade hit i augusti och det känns lite konstigt, bra men konstigt. Jag stannar troligen till och med tisdag då jag har kursstart på onsdagen.

Igår blev ganska sent. Vi var sex stycken som knödde ihop oss i soffan och tittade på film igår kväll och ingen av oss tror jag insåg hur mycket klockan blev. När filmen var slut visade klockan halv två, oops! Vi såg en japansk film av Hayao Miyazaki; Nausicaä från vindarnas dalIdag borde jag läsa Företagsekonomiska forskningsmetoder och jag måste skriva på arbetet som lämnas in onsdag (och vi är långt ifrån klara). Men först; frukost!
-   -   -
I'm going to book tickets home. Haven't been home since August when I moved here, which feels good but wierd. I'll probably stay til' Tuesday 'cause I have a class starting Wednesday.

Yesterday was got quite late. There were six of us squashed up in the couch watching a movie last night and none of us noticed how late it got. When the movie was over the clock showed half past one, oops! We watched a Japanese movie by Hayao Miyazaki; Nausicaä of the Valley of the Wind. Today I should read Business research methods and I need to write on our paper which is to be handed in Wednesday (and we're far from finished). But first; breakfast!

1 kommentar: