Kapitel

2010/10/19

Helknäpp dag!

Hemma igen. Tänkte krypa ner tidigt, men nu ser jag att klocka redan är över elva.
IDAG:
 # Skrev på kontraktet på lägenheten med e-legitimation (inflyttningsdatum 1 januari 2011), men loggades automatiskt ut från sidan innan jag hann spara kontraktet på datorn. Lite spännande, men det går säkert att lösa.
 # Suttit och arbetat med fältarbetet och hade en diskussion med en annan grupp i klassen som handlade om arbetets upplägg. Diskussionen ledde till ännu mer förvirring och vi insåg att vi nog inte har någon aning om hur arbetet bör läggas upp.
 # Fick ett telefonsamtal från min nuvarande hyresvärd Locellus; "jag har en konstig fråga...". Visade sig att någon är intresserad av mitt rum och vill flytta in i januari. Det finns fyra likadan byggnader, varje på tre våningar och alla korridorer är vad jag vet likadana med 13 korridors-rum i varje - och denna person vill ha just mitt rum(??). "Har du sagt upp ditt kontrakt?" - ett roligt samtal eftersom jag inte alls informerat dem om att jag vill eller tänker säga upp mitt kontrakt. Visade sig vara grannen Sebastian som hade tipsat sin kompis, som söker bostad, om att jag ska flytta och att januari för mig innebär att jag måste betala dubbla hyror. Så det var ju gulligt av honom, även om det kanske vore bättre om han hade sagt det till mig innan han sa det till Locellus så hade jag inte behövt bli så förvånad eller ställd. Jag och hyresvärden (vem var det jag pratade med?) bestämde att vi bryter mitt kontrakt mitten på januari och därmed överlappar min hyra endast ½ månad. Skönt, billigare!
 # Jag sa ju att min nummer-flytt är godkänd. Jag trodde jag skulle få mobilen när som helst, helt exalterad! Jag hade delvis rätt... Jag fick en SMS avisering för mobilen idag. "Äntligen får jag hämta ut min mobil, hålla den och leka med den!", trodde jag. Nog allt fanns mobilen att hämta ut, men inte här i Växjö utan i min hemstad si sådär 5 timmar bort. Så himla surt! Självklart ringde jag upp 3 med en gång för jag hade faktiskt specifikt frågat säljaren för att försäkra mig att mobilen kommer att komma rätt. 3 gör en eftersändning på mobilen och skjuter upp nummer-flytten, förhoppningsvis får jag mobilen nästa vecka!
 # Föreläsningen Grundutbildning i aktiehandel var bra, ganska basic men ändå intressant och innehöll ord jag ska kolla upp på nätet nu i efterhand - riktigt spännande! Jag vill bli en aktie-nörd! Men vi får la se vad jag tycker om det när jag satt mig in i det lite mer, kanske är det inte för mig? Aktier och investeringar är intressant! Är det intressant blir det roligt om man förstår sig på det - som matte.

Rolig dag... Intressant om inte annat! Men man måste se den ljusa sidan, lite roligt är det ju faktiskt!

Imorgon ska jag gå upp tidigt. Jag ska läsa lite i boken jag inte läste i idag eftersom att boken tyvärr inte fanns tillgänglig på biblioteket. Kanske en morgon-springrunda om vädret tillåter. Nu ska jag göra i ordning mig inför sängen!       Dröm sött om alla småkryp du mött  ^^        x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar