Kapitel

2010/10/14

Illamående, trött, stressad...

Hela dagen har min mage varit helt konstig. I morse var jag inte hungrig och när jag hade ätit frukost kände jag mig inte mätt. Lunchen idag var kanske inte den bästa (rena kolhydrater och inte mycket vettigt förutom en apelsin) vilket gjorde mig lite trött, söt-sugen och orolig i magen. Så Lisa tänkte att det borde lite sallad, en macka och te kunna råda bot på... Slutade med att jag låg i soffan och tittade på film (istället för att plugga) för att jag hade ont i magen och inte kunde fokusera) Därefter fick jag för mig att göra massa kaffe och komma in i boken igen (vilket gick bra först). Men födelsedagsbarnet i korridoren bjöd på chokladmousse-tårta (som förresten var jätte god) och till det blev det en till kopp kaffe. Därefter följde en våg av energi från socker och kaffe och en mindre rolig våg av socker-depp och kaffe-överkonsumtions-reaktion (ungefär) och magen ville inte längre vara med. Efter mycket vatten och en liten räksallad började magen räta upp sig och Lisa började bli hungrig. Istället för att stå och laga mat så sent som det var tänkte Lisa att fil kan vara bra, så även hallon och blåbär, och lite müsli till det. Magen blev gladare medan Lisa långsamt mumsade i sig filen samtidigt som hon pluggade. Nu är magen jätte arg och allting vill upp igen...

Imorgon ska jag till bland annat apoteket och inhandla c-vitamin, berocca och snäll-mot-magen-fil/yoghurt! Imorgon ska jag också tänka på att få i mig rikligt med vatten hela dagen! Vill inte bli sjuk! (undrar om det är något annat jag borde köpa??)

Nu ska jag göra mig i ordning mig för sängen. Tänkte gå upp vid 7 imorgon, duscha och komma igång med boken. Frågestund inför tentan (på lördag) vid 10:00 imorgon. Tänkte gå på den och sedan sitta kvar på biblioteket. Men då måste jag ha med mig mat!

           God natt - söta drömmar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar