Kapitel

2010/10/15

Tenta-plugg & dyra toaletter

Sitter på Växjö statsbibliotek och pluggar inför tentan imorgon. Biblioteket är jätte fint och man kan verkligen se att dem lagt ner mycket i både tid och pengar.

Märkte till min förvåning att toaletterna är placerade på bottenvåningen i detta bibliotek på tre våningar, så jag som sitter längst upp valde att ta hissen ner. När jag kom ner och hittade toaletterna blev jag rent av paff. Det kostar fem kronor att gå på toaletten! Fem kronor på ett bibliotek som skattebetalarna har pröjsat för! Jag tänkte förstås att jag måste ha gått fel, det måste ju finnas någon annan toalett för mig. Jag gick fram till kvinnan som satt vid informationsdisken intill och frågade med en förvånad ton "det kostar att gå på toaletten...?". Helt otroligt ju! Jag har aldrig, helt ärligt ALDRIG, varit på ett bibliotek där jag förväntas betala för toa-besök! Har ni det?? Så är det i alla fall här vilket säkert, och som kvinnan förklarade, har sina anledningar. Men det måste finnas bättre lösningar! T ex kan man tvingas lämna ifrån sig plånbok i receptionen i utbyte mot en nyckel till toaletten... Allt annat än att man ska behöva betala för det, det ska ingå!

Usch, nu ska jag släppa det och fokusera på boken istället!

1 kommentar:

  1. Bland det dummaste jag har hört!
    Varför skall man behöva betala för det?!! Korkat alltså, men du som skall bli ekonom. Maila politikerna i växjö om detta! OHÅLLBART.. Ingen vill ju sitta där o plugga eller annat då!!

    SvaraRadera