Kapitel

2010/09/06

"Ledig" måndag

Nollningen (kickoff-veckan) är över sen länge nu. Känns som om tiden går jättefort när den i själva verket lunkar på i ganska lagom takt, det har faktiskt bara gått 2v sen första nollningsdagen. Idag har jag inga föreläsningar, däremot måste jag cykla ner till UB* för att hämta ut en bok jag reserverat/köat till. O självklart har jag inte några sidor att läsa inför nästa föreläsning, utan ett par hundra eller så (drygt). Så det är det jag ska sysselsätta mig med idag. Som pappa vet fick jag ju borrat mina hål i väggen i fredags. Men självklart är skruvarna från IKEA för korta. Så Lisa cyklar till Beijer o köper nya. Vad Lisa inte noterade var att den nya skruven inte ser lika dan ut, vilket innebar att dem skulle ha behövt en annan skruvmejsel än det jag har. Detta märkte Lisa förstås när hon hade kommit hem o skulle börja skruva. Resultatet blev att en konsol skruvades fast i väggen ordentligt o sen tackade skruvmejseln för sig o ingen mer konsol blev ordentligt fastskruvade på väggen. Så Lisa har alltså fortfarande inte fått upp sina hyllor eller saker på väggen... Men jag har ringt IKEA o bett dem lägga till en produkt på min order, tänkte ha denne produkt som soffbord (vi får la se om det blir bra)

Finsittningen förra lördagen var förresten riktigt trevlig o kvällen o natten en oförglömligt minnesvärd minneslucka!

I lördags hade vi en liten inflyttningsfest o vi hade riktigt kul! God mat o ett gott rött vin (gåva från Simon o Jens, så gulligt av dem) - kan det bli bättre?

*UB = Universitets Biblioteket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar