Kapitel

2010/09/24

dricka eller inte dricka?

Hyllorna har kommit upp så jag har diskat lite skålar m.m. som ska upp på hyllan uppe vid taket. Jag lovar att ta bilder när jag fått ordning på rummet! Orkar inte ta i det nu.

Nu ska jag laga mat. Det blir sallad; räkor, finhackad vitkål, paprika, ärtor, tomat, svarta oliver, gröna bönor o couscous. På detta blir det olivolja, vinäger, salt, sambal oelek, keso o svartpeppar. Jag har även vitlök. Förkoka vitlöken i couscous-vattnet kanske - vitlöks-couscous? Vi får se ;) Jag tänkte även testa att steka gröna bönor i smör med lite kanel (läste precis det nånstans, så då måste man testa!)

Sen har vi ett litet dilemma... Det här med att dricka o inte dricka. Var går gränsen mellan att inte känna för att dricka o vara tråkig? När är det ok att tacka nej till att dricka? En del har inga problem med att man säger 'nej tack, men drick du'. Andra tycker man är tråkig för att man inte vill vara med. Men man kan ju fortfarande vara med o delta även om man inte super sig dyngrak eller för den delen dricker över huvudtaget. Jag känner inte för att dricka idag. Jag kan tänka mig ta en glas vin, men jag misstänker att detta kommer påtalas både en, två o tre gånger. Men orkar jag sitta o tacka nej hela kvällen o få höra att jag är tråkig? Jag vill bara äta min mat, titta på en film, läsa i min bok o surfa lite på nätet. En promenad hade inte heller varit helt fel.

MAT!

1 kommentar:

  1. Jag säger att jag är nykterist till dom som undrar om jag vill ha eller varför jag inte dricker. Fast sen är jag ju inte med så mycket heller. Känner ofta att jag inte orkar det. Är fortfarande rädd om min knopp, och den blir trött av skolan, så bättre för den att vila på helgerna.
    Säg att du inte är sugen på alkohol, men att sällskap och gemenskap inte är fel. för det brukar inte vara där det spökar.
    Sallad. mums! ;)

    SvaraRadera