Kapitel

2010/12/03

Shopping, fest & hemmagjord müsli

Ikväll är det fest, ska fira ett födelsedagsbarn som jag faktiskt inte träffat tidigare. Innan dess: ska jag ta mig till ÖoB och köpa bland annat mandel och russin och sedan vidare till Systembolaget inför kvällen.

Jag har börjat med müsli på morgonen. Jag rostar müslin själv i stekpanna och det blir jättegott. Man kan lägga i lite vad som man själv föredrar. Jag har haft i solrosfrön, mandel, havre, linfrön och russin ovanpå det. Börja med att rosta solrosfrön och ev. mandeln för de behöver lite längre tid på sig, sist i med havre och ev. russin om du tycker om dina russin sådär lite nybakade ;). Nästa gång ska jag testa med andra ingredienser, kanske cocos, hasselnötter eller bovete? Bara fantasin sätter gränser ^^,


xx Hoppas ni har en toppendag!