Kapitel

2010/07/21

Solen skiner idag

Vädret är fantastiskt, sol och värme. Två av mina bikinis (de bikinis jag faktiskt använder) har förlorat sin bättre hälft, överdelarna är borta! *frustration till tusen* Jag menar om det var så att underdelarna saknades hade jag ju bara kunnat ta på ett par andra, svarta eller vita spelar ju ingen roll. Men att kombinera en nederdel i svart med rosa och vita prickar med en vit trekantsbikini med bruna band och en bild på en orange-gul solnedgång, som dessutom inte ger den roligaste solbrännan - inte kul! *morr o muttrande*

Gröt är gott! O till frukost fick jag i mig havregrynsgröt som kokats med psyliumfrön på spisen. Till tog jag mormors rårörda lingon och mjölk såklart! Fibrerna gör gott för magen. Psyliumfröna gör gott för tarmen. hemmagjord sylt är ett bra alternativ då jag tycker att fabriksgjort alltid har mer socker i och är alldeles för sött för morgonar. Annars så här på sommaren kan man ju alltid springa ut i trädgården eller något annat grönområde och plocka blåbär, hallon, smultron, krusbär, körsbär, äpplen osv, och snart också björnbär.

Myrorna invaderar! Ska till lantmänna o köpa myrr. För nu kommer ju också flygmyrorna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar