Kapitel

2010/07/26

Måndag o stor röj

Japp så här ser det ut utanför mitt rum just nu... Inte särskillt prydligt direkt, eller organiserat för den delen. Men det ska det bli ändring på seddu! Asså det finns säkert tusen sätt att städa på; slänga allt, "sopa allt under mattan"-metoden (vilket kanske inte är så mycket städning men det ser ju rent ut på ytan iallafall), "töm och städa ur"-metoden (som kanske får det städat i ena rummet men som fyller upp ett annat - som ni ser på bilderna här).
Det finns metodiska städare som gör allt i en viss ordning och inte kan börja med en annan sak innan första är klar, eller som trasslar in sig och i slutändan inte vet vart den ska börja. En del fuskar, för att underlätta, andra pillar med detaljer. Sedan finns det dem som bara gör! De är nog dem bästa städarna. För i slutändan som det ser ut som det gör här handlar det bara om att få det gjort. Det finns varken tid för funderingar eller "kanske behålla"-högar för då blir det aldrig klart. Själv är jag den metodiska städaren som gärna pillar med små saker, samlaren. Men ibland får jag nog o då börjar det slängas lite hej vilt.

Vilken typ av städare är Ni?


Inatt jobbar jag o jag har lovat o svurit att städningen ska vara klar ikväll. Så det är bara att sätta igång! Pang på röbetan o inget stopp förrän allt är borta!

Efter bilder kommer upp när det är klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar